Writing practice for Norwegian

I wrote a short Norwegian text today, which I posted on Lang-8. It is now awaiting correction by native speakers. Below, the words which I had to look up are bold:


Hei, jeg ville gjerne lære norsk, fordi det ser ut som et svært fint språk. Jeg liker å lese bøker, så jeg prøver å lese Harry Potter og Fangen fra Azkaban. Det er vanskelig, men det hjelper meg også. Jeg tror at lese bøker er bedre enn lære med ei lærebok. Forresten kan jeg lese ei fortelling mens jeg lærer. Nå, jeg skal begynne å lese kapittel to og jeg håper det skal ikke være for vanskelig. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre deretter. Mye takk for å lese det :). Ha det!

Leave a Reply

