Norwegian text: studere og avhandlinger

Yesterday, I suddenly realised I haven’t posted on here for weeks. I’ve been so busy that I did not have a lot of time to spend on language learning, since I am writing my MA thesis this semester. Today, I wrote something in Norwegian, however:

Jeg har ikke skrevet på norsk på lenge, så jeg tror at jeg må prøve det nå. Men det er vanskelig å finne tid til å øve og lære mer norsk, for jeg er opptatt med utdanningen min. Jeg studerer engelsk på universitetet og det er det siste året. Derfor må jeg skrive en avhandling av tjuetusen ord. For den avhandling undersøker jeg assimilering av konsonanter i gammelengelsk, spesielt vest-saxon og northumbriansk. Jeg har allerede funnet noe interessante forskjeller. I morgen vil jeg skrive minst totusen ord. Jeg tror at det er mulig, fordi jeg ikke har undervisning på fredag.

Jeg følger bare ett fag na: Språkhistorien. Det ikke angå bare engelsk, men også mange andre språk, slik som nederlandsk, japansk, tysk, og polynesiske språk. I forrige uke måtte jeg skrive et essay og temaet at jeg valgte var den fonologiske utvikling av engelske lånord i maorisk. Så jeg lærer mye om andre språk, selv om jeg bare studerer engelsk. O, og jeg også går på franskkurs hver uke. Konklusjon: jeg liker språk!

I think Memrise has given my knowledge of vocabulary quite a boost, since writing was much easier than it was a few months ago. I hope my thesis will be finished in a few weeks time, since I am missing language learning.

Leave a Reply

