Writing practice: I dag

Jeg har lyst på å skrive noe på norsk igjen, selv om jeg skrev noe for to dager siden. I dag gikk jeg til bursdagsfesten av beste vennen min. Hun har blitt 24 år. Der har jeg snakket met flere mennesker, begge venner og andre mennesker som jeg ikke kjente før. Jeg synes at det var meget hyggelig å prate met dem. Ett av dem vil gjøre en PhD, som meg.

I tillegg har jeg lest et kapittel i Harry Potter og Fangen fra Azkaban, den tredje Harry Potterboken. Jeg begynte med å lese et avsnitt på engelsk. Etterpå leste jeg det samme avsnitt på norsk. Jeg har nesten ferdig met å lese den fjerde kapittel nå og det virker allerede lettere å lese enn noen uker siden. I morgen vil jeg ikke ha tid for å lære norsk, fordi jeg må skrive noe og samle inn data for mastergradsoppgaven min. Den handler om assimilering av gammelengelske lyder og den vil bli ferdig i år. Det vil også bli Farsdag hvor jeg bor, så jeg vil ha mye å gjøre.

Leave a Reply

