Writing practice: Grunnen til at jeg lærer språk

Her vil jeg forklare hvorfor jeg lærer språk. Jeg har alltid likt dem, til å begynne med. Jeg vet ikke hvorfor, men da jeg var et lite barn, var jeg allerede interessert i språk. Jeg ofte lagte mine egne språk. Selvfolgelig var de ikke vanskelig, fordi jeg bare byttet om lyder med andre lyder :D. Jeg husker på at vokaler ble konsonanter en gang, for eksempel. Det var enkelere enn virkelige språk. På barneskolen begynte jeg med a lære engelsk og jeg likte det veldig mye fra begynnelsen og utover. Vi ofte sang sanger for å lære nye ord og vi også spilte spill. Da jeg var 14 år gammel begynte jeg med a lese de engelske Harry Potter-bøkene. På den mate forbedret jeg engelsken min. Nå studerer jeg dette språket på universitet og snakker jeg det flytende. Jeg lærte fransk og tysk på videregående skole, men jeg synes at jeg bare snakker disse på grunnivå. Jeg gikk på franskkurs for noen uker siden. Jeg ønsket å lære fransk bedre, fordi jeg alltid reiser til Frankrike i sommerferien. Nå lærer jeg norsk, fordi jeg synes at det er et vakkert og interessant språk. I framtida vil jeg gjerne lære mye andre språk, slik som spansk, kinesisk, gresk, russisk og islansk.

Word count: 210

Leave a Reply

