Writing practice

Here is a short text I wrote some days ago. It is about my Master’s thesis, which I am writing at the moment.

Jeg har ikke skrevet noe på lenge, men jeg må prøve å øve jevnlig. Det er dessverre litt vanskelig. Jeg studerer fremdeles på universitetet, hvor jeg gjør et masterprogram i lingvistikk. Dette semesteret gjør jeg fire kurs: en om historien av lingvistikk (hvor jeg lærer mye om viktige lingvister og sine theorier), to kurs om fonologie og en kurs om andrespråktilegnelse og andrespråksundervisning. I mellomtiden skriver jeg også en masteroppgave, som vil bli minst trettitusen ord lang. Jeg skjønner at jeg har mye å gjøre før jeg kan oppgradere. I dag må jeg gjøre lekser igjen: skrive en stil om en artikkel som handler om andrespråksundervisningsmetoder. Ikke vanskelig, men en masse arbeid! Heldigvis fikk jeg gjort det siste uken, så jeg tror at det skal lykkes denne uken også.

I have noticed that I keep making ridiculous mistakes, such as “siste uken” instead of “forrige uken” and “fonologie” instead of “fonologi” (in Dutch, <ie> and <i> are both pronounced as /i/ and the phoneme is usually represented by <ie> in word-final position). I suspect these errors are frequently the result of laziness, so I should pay more attention during writing practice.

Leave a Reply

