Writing without using a dictionary

Today, I tried to write something in Norwegian without using a dictionary. This is the first time I managed to do this. Sure, the text is quite short and I probably made several mistakes. Nevertheless, I am a bit proud of this new achievement.

Neste uke skal jeg til norge igjen! Jeg ser ut på det, fordi det var meget morsomt sist jeg var der. I 2010 besøkte jeg flere byer: Oslo, Bergen og Balestrand. Nå skal jeg til Tromsø, som ligger i nord norge. Jeg synes at det skal bli kaldt! Jeg håper at jeg få sett hvaler, men jeg vet ikke. Sesøngen er forbi, tror jeg.
Det er som først at jeg skal reise alene, så naturligvis er jeg litt nervøs. Men ikke redd :).

Jeg håper at jeg greier å snakke norsk. Det er nokså vanskelig tror jeg, men det er jo norge, så jeg burde prøve, ikke sant?

Leave a Reply

